Brzdové doštičky GRAPHENpads® Magura MT
Detailný popis
GRAPHENpads® - nová éra istoty a konzistencie bŕzd je tu. Keramické brzdové doštičky GRAPHENpads® nastavujú úplne nové meradlo v odvetví brzdových doštičiek vďaka nášmu jedinečnému prístupu k dizajnu chladiacich rebier zadnej dosky, na mieru vytvorenému grafénovému povlaku zadnej dosky, ako aj úplne novej trecej zmesi, ktorá namiesto toxickej medi používa špeciálne vyvinutý grafén. Tieto doštičky sú vhodné pre cestné strmene Sram, ako napríklad eTap AXS, ako aj Level Ultimate a ďalšie.
Kompatibilné s Magura MT 2, 4, 6, 8, MT8 SL & PRO, MT4 ESTOP
pre MT TRAIL SL & SPORT - len pre zadnú brzdu. Campagnolo Road Disc DB-210: len pre brzdové strmene s magnetickými piestikmi (bez pružiny). NIE JE kompatibilný so strmeňmi DB-310.
Zloženie: keramická organická trecia zmes Performance obsahujúca grafén. Tepelný povlak obsahujúci grafén.
Nepoužívame meď ani žiadne ťažké kovy.Použitie: za všetkých poveternostných podmienokBalenie: dve doštičky (sada na jedno koleso)
Brzdové doštičky sú najdôležitejšou súčasťou vášho bicykla, ktorá určuje, ako sebaisto môžete jazdiť. Kľúčom k ich optimálnemu výkonu je udržiavať čo najnižšiu teplotu brzdových doštičiek a rotora (ideálne pod 400 °C), najmä pri dlhších zjazdoch. Čím viac sa brzdové doštičky zahrievajú, tým rýchlejšie zlyhávajú, čo znamená, že strácajú schopnosť spoľahlivo vás spomaliť, keď je to potrebné. Prehriate brzdové doštičky strácajú konzistenciu pri brzdení a pri každom stlačení brzdovej páky sa správajú inak, čo výrazne znižuje vašu istotu pri brzdení, čo vás v skutočnosti núti ísť oveľa pomalšie. Preto spoločnosť Shimano zaviedla na svoje kotúčové doštičky chladiace rebrá v snahe znížiť ich prevádzkovú teplotu. Ideálna brzdová doštička bude mať rovnaký predvídateľný brzdný účinok, počiatočné zabrzdenie a dokonalú moduláciu počas dlhého zjazdu. Po troch rokoch vývoja sme presvedčení, že práve to sme dosiahli s našimi podložkami GRAPHENpads®. Výsledky strojových testov a termovízie ukazujú, že sa nám podarilo znížiť teplotu obloženia a rotora až o 35 % v porovnaní s konkurenciou a úplne eliminovať vädnutie bŕzd. Rotory sa opakovane zahrievajú na vysoké teploty presahujúce 500 °C, čím sa zvyšuje riziko zmäknutia materiálov rotorov v dôsledku temperovania. Zmäknutie temperovaním spôsobuje zvýšené opotrebovanie a deformáciu rotora a vedie k zníženiu brzdného výkonu. Z tohto dôvodu je mimoriadne dôležité čo najrýchlejšie odstrániť teplo z rozhrania rotor - obloženie.
* Prvé brzdové doštičky na trhu, ktoré vo svojej trecej zmesi obsahujú špeciálne upravený grafén, ktorý výrazne zlepšuje brzdný výkon, životnosť a prenos tepla na zadnú dosku.
*Vzhľadom k tomu, že zadné doštičky sú celé pokryté vrstvou grafénu odvádzajúcou teplo, bolo možné dosiahnuť oveľa väčší prenos tepla z trecieho materiálu na chladiace rebrá a zároveň zvýšiť vyžarovanie tepla (IR spektrum) o viac ako 20 % (čo je veľmi významné).
* Prvé podložky na trhu s patentovanými šikmými chladiacimi rebrami na zlepšenie prúdenia vzduchu a chladenia.
Uhlové rezanie poskytuje tri hlavné výhody. 1. Zväčšenie celkovej plochy chladiča o 40 % v porovnaní so štandardnými metódami rezania. 2. Výrazne väčšie prúdenie vzduchu v porovnaní s tradičnými chladičmi, ktoré zvyšuje konvekčný odvod tepla. 3. Čo je najdôležitejšie, pri 45-stupňovom uhlovom rezaní všetky povrchy vyžarujú teplo smerom od brzdových doštičiek. Tepelné žiarenie (infračervené spektrum) je najvyššie v smere kolmom na povrch, takže v štandardnom chladiči každé rebro vyžaruje svoje teplo do susedného rebra, čím sa v prvku zadržiava viac tepla. Naše dosky vyžarujú všetko teplo smerom od zadnej dosky.
* K dnešnému dňu sú brzdové doštičky GRAPHENpads® jedinými brzdovými doštičkami na trhu, ktoré úplne eliminujú toxickú meď, a to v predstihu pred novými predpismi (je dokázané, že medený brzdový prach je toxický pre vodné organizmy, preto nové kalifornské nariadenie zakáže používanie medi do roku 2025).
* Výnimočná životnosť brzdových doštičiek a rotorov. Podľa našich vlastných testov vydrží jedna sada brzdových doštičiek v kopcovitom teréne v priemere až 8 000 km. Grafén v trecom materiáli brzdových doštičiek predlžuje aj životnosť rotorov tým, že do mikropórov brzdného povrchu rotora sú zabudované častice grafénu.
* Brzdové doštičky sa vyrábajú v EÚ.
* Predvídateľnosť a výkon, ktorý vám umožní získať plnú kontrolu nad brzdením.
* Lepšia modulácia a rýchlejšie zastavenie
* Väčšia istota pri klesaní
* Žiadne vädnutie bŕzd, väčšia konzistencia a spoľahlivý pocit z brzdenia v každej zákrute, a to aj pri najnáročnejších zjazdoch.
* Veľmi tiché brzdenie aj pri dlhých zjazdoch.
* Znižujú únavu rúk tým, že v porovnaní s konkurenciou výrazne znižujú silu potrebnú na brzdovú páku na dosiahnutie výkonného brzdenia.
Trecia zmes GRAPHENpad bola vyvinutá s pomocou renomovaného európskeho špecialistu na kotúčové brzdové doštičky s desaťročiami skúseností a jedinečným vybavením, ktoré umožňuje presné testovanie výkonu.
Grafén je stále veľmi nový materiál, najmä v oblasti trecích brzdových zmesí. Vďaka jeho veľmi jedinečným vlastnostiam a dlhoročnému testovaniu sa nám podarilo vyvinúť trecí materiál, ktorý nemá konkurenciu. V automobilovom priemysle, kde už takmer každá významná automobilka podala niekoľko patentových prihlášok na trecie zmesi obsahujúce grafen, je jasne vidieť, že ide o budúcnosť brzdových doštičiek. Nové predpisy, ktoré vstúpia do platnosti od roku 2025, zakážu používanie medeného prášku v brzdových doštičkách. Grafén je nielen vynikajúcou náhradou medi, ale aj výrazným zlepšením z hľadiska výkonu.
Sme prvá spoločnosť v cyklistickom priemysle, ktorá ponúka grafen v trecej zmesi. Aby sme pochopili, prečo je grafen taký dobrý materiál pre treciu zmes, musíme pochopiť, ako sa trecia zmes vyrába. Typická organická trecia zmes obsahuje päť tried zložiek: vláknitý materiál vyrobený z anorganických/organických/kovových vlákien (napr. meď), spojivo (napr. termosetový polymér), "plnivo" (rôzne mäkké keramické prášky), jedno alebo viac mazív/modifikátorov trenia (napr. grafit, meď) a jedno alebo viac abrazív (tvrdé keramické prášky). Spojivo, ktorým je zvyčajne fenolová živica, ktorá spája všetky zložky, má veľmi vysoký koeficient trenia, preto sa musia pridať modifikátory trenia/mazadlá, aby sa znížil koeficient trenia a umožnila sa modulácia brzdenia. Meď je skvelým príkladom materiálu, ktorý pôsobí nielen ako vlákno, ale je aj mazivom a vodičom tepla do zadnej dosky. Na druhej strane, grafen je niekoľkokrát pevnejší ako meď, vedie teplo 3 až 6-krát lepšie a jeho koeficient trenia je o niekoľko rádov nižší. Odstránením medi a nájdením správneho pomeru grafénu a ostatných zložiek sme vytvorili jedinečný trecí materiál, ktorý poskytuje výnimočný výkon.
Inštalácia. Zanedbanie tohto postupu bude mať za následok nekvalitný zážitok.
1. Odstráňte koleso a staré brzdové doštičky.
2. Pomocou čistiaceho prostriedku na brzdy očistite vnútornú stranu strmeňa a povrch rotora (v prípade potreby použite izopropylalkohol).
3. Vyčistite brzdový kotúč a povrch rotora. Každý piestik jemne zatlačte späť do telesa strmeňa (napr. pomocou veľkého skrutkovača). Potom nainštalujte nové doštičky a pružinu.
4. Najdôležitejšia časť - Pri jazde rýchlosťou približne 20 km/h (12 mph) v bezpečnom prostredí brzdite rovnomerne, kým rýchlosť neklesne na rýchlosť chôdze. Opakujte 20-krát. Potom 10-krát agresívne zastavte.