Brzdové doštičky GRAPHENpads® SH Deore
Detailný popis
GRAPHENpads® - nová éra istoty a konzistencie bŕzd je tu. Keramické brzdové doštičky GRAPHENpads® stanovujú úplne nové meradlo v odvetví brzdových doštičiek vďaka našej na mieru vytvorenej grafénovej úprave zadnej dosky a tiež úplne novej trecej zmesi, ktorá namiesto toxickej medi využíva špeciálne upravený grafén. Tieto doštičky sú vhodné pre brzdy Shimano Deore a ďalšie.
Kompatibilné: BR-MT410,BR-M575,BR-M525,BR-M515,BR-T615, LX BR-T675, Alivio BR-M4050, Acera BR-M3050, Altus BR-M375,BR-M365,BR-M315, BR-M506, BR-M505, BR-MT500, BR-M495, BR-M486, BR-M485, BR-M475, BR-M465, BR-M447, BR-M446, BR-M445, BR-M416, BR-M415, BR-MT400, BR-M395, BR-M355, BR-M200, TRP Hylex, HY/RD, Spyre SLC, Spyre, Spyke, Dash Sport, Tektro Orion SL HD-M740, Orion HD-M730,HD-M725, Gemini SL HD-M520 / M521, Gemini HD-M500 / M501,HD-M510, Draco2 HD-M352, HDC330 HD-M330, Auriga HD-M290 / M291,HD-T530,HD-T525,HD-E530,HD-E525, Aquila MD-M500, Aries MD-M300, Mira MD-C400, Volans HD-T710, Vela HD-T290, Dorado HD-E715, HD-R280, MD-M280, HD-M282, HD-M285/286, HD-T285/T286
Zloženie: Vytrvalostná keramická organická trecia zmes obsahujúca grafén. Tepelný povlak obsahujúci grafén. Nepoužívame meď ani žiadne ťažké kovy.
Použitie.
Balenie: Dve podložky (sada na koleso), jedna pružina, jeden retenčný kolík. Balené v hliníkovej plechovke na opakované použitie
Brzdové doštičky sú najdôležitejšou súčasťou vášho bicykla, ktorá určuje, ako sebaisto môžete jazdiť. Kľúčom k ich optimálnemu výkonu je udržiavanie čo najnižšej teploty brzdových doštičiek a rotora (ideálne pod 400 °C), najmä pri dlhších zjazdoch. Čím viac sa brzdové doštičky zahrievajú, tým rýchlejšie zlyhávajú, čo znamená, že v prípade potreby strácajú schopnosť spoľahlivo spomaliť. Prehriate brzdové doštičky strácajú konzistenciu pri brzdení a pri každom stlačení brzdovej páky sa správajú inak, čo výrazne znižuje vašu istotu pri brzdení, čo vás v skutočnosti núti ísť oveľa pomalšie. Ideálne brzdové doštičky budú mať rovnaký predvídateľný brzdný účinok, počiatočné brzdenie a dokonalú moduláciu počas celého dlhého zjazdu. Po troch rokoch vývoja sme presvedčení, že práve to sme dosiahli s našimi brzdovými doštičkami GRAPHENpads®. Výsledky strojových testov a termovízie ukazujú, že sa nám podarilo znížiť teplotu obloženia a rotora až o 35 % v porovnaní s konkurenciou a úplne eliminovať vädnutie bŕzd. Rotory sa opakovane zahrievajú na vysoké teploty presahujúce 500 °C, čím sa zvyšuje riziko zmäknutia materiálov rotorov v dôsledku temperovania. Zmäknutie temperovaním spôsobuje zvýšené opotrebovanie a deformáciu rotora a vedie k zníženiu brzdného výkonu. Z tohto dôvodu je mimoriadne dôležité čo najrýchlejšie odstrániť teplo z rozhrania rotor - obloženie.
* Prvé brzdové doštičky na trhu, ktoré vo svojej trecej zmesi obsahujú špeciálne upravený grafén, ktorý výrazne zlepšuje brzdný výkon, životnosť a prenos tepla na zadnú dosku.
*Vzhľadom k tomu, že zadné doštičky sú kompletne pokryté vrstvou grafénu odvádzajúcou teplo, bolo možné dosiahnuť oveľa väčší prenos tepla z trecieho materiálu na zadnú doštičku a zároveň zvýšiť vyžarovanie tepla (IR spektrum) o viac ako 20 % (čo je veľmi významné).
* K dnešnému dňu sú brzdové doštičky GRAPHENpads® jedinými brzdovými doštičkami na trhu, ktoré úplne eliminujú toxickú meď, a to v predstihu pred novými predpismi (preukázalo sa, že medený brzdový prach je toxický pre vodné organizmy, preto nové kalifornské nariadenie zakáže používanie medi do roku 2025).
* Grafén v trecom materiáli brzdových doštičiek predlžuje životnosť rotorov tým, že do mikropórov na povrchu brzdového rotora sú zabudované častice grafénu.
* Vyrobené v EÚ.
* Predvídateľnosť a výkon, ktorý vám umožní získať plnú kontrolu nad brzdením.
* Lepšia modulácia a rýchlejšie zastavenie
* Väčšia istota pri klesaní
* Žiadne vädnutie bŕzd, väčšia konzistencia a spoľahlivý pocit pri brzdení v každej zákrute, dokonca aj pri najnáročnejších zjazdoch.
* Veľmi tiché brzdenie aj pri dlhých zjazdoch.
* Znižujú únavu rúk tým, že výrazne znižujú silu na brzdové páky potrebnú na dosiahnutie výkonného brzdenia.
Trecia zmes GRAPHENpad bola vyvinutá s pomocou renomovaného európskeho špecialistu na kotúčové brzdové doštičky s desaťročiami skúseností a jedinečným vybavením, ktoré umožňuje presné testovanie výkonu. Grafén je stále veľmi nový materiál, najmä v oblasti trecích brzdových zmesí. Vďaka jeho veľmi jedinečným vlastnostiam a dlhoročnému testovaniu sa nám podarilo vyvinúť trecí materiál, ktorý nemá konkurenciu. V automobilovom priemysle, kde každý veľký výrobca automobilov už podal niekoľko patentových prihlášok na trecie zmesi obsahujúce grafen, je jasne vidieť, že ide o budúcnosť brzdových doštičiek. Nové predpisy, ktoré vstúpia do platnosti od roku 2025, zakážu používanie medeného prášku v brzdových doštičkách. Grafén je nielen vynikajúcou náhradou medi, ale aj výrazným zlepšením z hľadiska výkonu. Sme prvá spoločnosť v cyklistickom priemysle, ktorá ponúka grafen v trecej zmesi. Aby sme pochopili, prečo je grafén taký dobrý materiál pre treciu zmes, musíme pochopiť, ako sa trecia zmes vyrába. Typická organická trecia zmes obsahuje päť tried zložiek: vláknitý materiál vyrobený z anorganických/organických/kovových vlákien (napr. meď), spojivo (napr. termosetový polymér), "plnivo" (rôzne mäkké keramické prášky), jedno alebo viac mazív/modifikátorov trenia (napr. grafit, meď) a jedno alebo viac abrazív (tvrdé keramické prášky). Spojivo, ktorým je zvyčajne fenolová živica, ktorá spája všetky zložky, má veľmi vysoký koeficient trenia, preto sa musia pridať modifikátory trenia/mazadlá, aby sa znížil koeficient trenia a umožnila sa modulácia brzdenia. Meď je skvelým príkladom materiálu, ktorý pôsobí nielen ako vlákno, ale je aj mazivom a vodičom tepla do zadnej dosky. Na druhej strane, grafen je niekoľkokrát pevnejší ako meď, vedie teplo 3 až 6-krát lepšie a jeho koeficient trenia je o niekoľko rádov nižší. Odstránením medi a nájdením správneho pomeru grafénu a ostatných zložiek sme vytvorili jedinečný trecí materiál, ktorý poskytuje výnimočný výkon.
Inštalácia. Zanedbanie tohto kroku povedie k podpriemernému zážitku.
1. Odstráňte koleso a staré brzdové doštičky.
2. Pomocou čističa bŕzd vyčistite vnútornú stranu strmeňa a povrch rotora (v prípade potreby použite izopropylalkohol).
3. Vyčistite brzdový kotúč a povrch rotora. Každý piestik jemne zatlačte späť do telesa strmeňa (napr. pomocou veľkého skrutkovača). Potom nainštalujte nové doštičky a pružinu.
4. Najdôležitejšia časť - Pri jazde rýchlosťou približne 20 km/h v bezpečnom prostredí brzdite rovnomerne, kým rýchlosť neklesne na rýchlosť chôdze. Opakujte 20-krát. Potom 10-krát agresívne zastavte.